aktualności 2017-04-13 19:27:20 Radosnych Świąt Wielkanocnych!
Lido

Start >
ZARAŻANIE OPTYMALIZMEM - w Karpaczu!

Pogoda spłatała nam figla i zamiast planowanego narciarskiego OPTY-TOURu na piękniej Polanie Jakuszyckiej, obuci w trapery (bądź też w inne obuwie, niekoniecznie górskie) spotkaliśmy się rano 22 marca na parkingu ośrodka „U Musa” w Karpaczu.

Planowana wycieczka krajoznawcza, w zastępstwie białego szaleństwa, zapowiadała się bardzo spokojnie. Jednak nikt po powrocie nie narzekał na niedosyt …
Już samo dojście pod stację wyciągu było dla wielu z nas (mieszkańców równin) nie lada wyzwaniem i… wydawało się najtrudniejszym (najdłuższym?) elementem wycieczki. Mijając skocznię narciarską "Orlinek" im. Stanisława Marusarza, zastanawiałam się, czy przy tej słonecznej pogodzie my tak wolno idziemy, czy może pod tę Kopę jest aż tak daleko… Wyjazd jednoosobowym wyciągiem krzesełkowym na Kopę dostarczył wrażeń wszelakich. Osobiście jestem jedną z tych osób, które wyjątkowo mocno trzymały się drążka zabezpieczającego – szczególnie przy silniejszych podmuchach wiatru… Widok zbliżającego się, charakterystycznego przez budynek obserwatorium IMiGW, szczytu Śnieżki – ośnieżonej (a jakże!) - nie zapowiadał jeszcze śliskiego ciągu dalszego. Bo oto po wyjściu na w miarę otwartą przestrzeń oczom naszym ukazała się równie ośnieżona ścieżka, którą schodzić mieliśmy do Kotła Małego Stawu, przez Strzechę Akademicką, do schroniska Samotnia. Mijane piękne okoliczności przyrody w pełni zadowoliłyby każdego, największego nawet malkontenta, a co dopiero pozytywnie do życia nastawioną grupę optymalnych. Ślizgając się i brnąc miejscami w śniegu, dotarliśmy do Samotni, gdzie zregenerowaliśmy się, popijając gorącą herbatę z cytryną. Stamtąd już całkiem cywilizowaną kamienistą dróżką - przez Polanę – dotarliśmy do Karpacza, do Świątyni Wang. Niestety, na zwiedzanie nie mieliśmy czasu, bowiem popołudniu, w gościnnym ośrodku „U Musa”, zaplanowane było spotkanie założycielskie Dolnośląskiego Oddziału OSO. Przybyło na nie prawie 30 osób odżywiających się optymalnie i chcących dołączyć do struktur naszego Stowarzyszenia. Po słowie wstępnym Zbigniewa Monczaka, głos zabrał prezes ZG OSO Bogdan Tkocz. Następnie ukonstytuowały się władze Oddziału w składzie: prezes - Zbigniew Monczak, sekretarz - Małgorzata Feruś, skarbnik - Dariusz Hordyniak; Komisja Rewizyjna: przewodniczący - Ewa Grochala, członkowie - Antoni Gumięga i Witold Melnik. Spotkanie okrasiła wykładem starszy doradca ŻO Zuzanna Rzepecka, a po kilka słów od siebie dodali kandydaci na doradców ŻO (obecnie już dyplomowani doradcy – gratulujemy!), którzy czekali na egzamin – Marek Konopka i Bartłomiej Osowski. Ukoronowaniem było uroczyste wręczenie legitymacji nowym Członkom OSO - wszyscy cieszyliśmy się z uczestnictwa w tym wydarzeniu.
Osobiście uważam, że zarażanie optymalizmem w Karpaczu będzie skuteczne, bo to rejon sprzyjający tego typu „infekcjom” - ja zaraziłam się Karkonoszami i na pewno z radością tam wrócę.