aktualności 2017-05-18 01:28:32 Zapraszamy na XVI Spływ Kajakowy Optymalnych
Lido

Optymalni

MIĘDZY NAMI - Ćwiczenia fizyczne - muszę czy chcę?


Korzyść, jaką odniesiesz systematycznie ćwicząc, będzie z pewnością polepszenie kondycji fizycznej. Ale będzie to nie jedyna zaleta. Okazuje się, że aktywność fizyczna połączona ze zdrowym stylem życia, ze zdrowym odżywianiem, ćwiczeniami wydolnościowymi, pozwala nie tylko na rzeźbienie ciała i poprawę sylwetki.
Jeżeli wybrane do wykonywania ćwiczenia są w miarę proste i nie wymuszają użycia jakiegokolwiek sprzętu, ruszać możesz się bez szczególnego przygotowania. Nie musisz od razu wydawać pieniędzy na siłownię, wiele ćwiczeń możesz wykonywać w zaciszu domowym.
Dziewczyna na siłowni
Zalety wynikające z wykonywania ćwiczeń.
1. Wzrost pewności siebie Każda realizacja celu, która możliwość uzyskanie efektów sprawia, że wzrasta nasze zadowolenie i satysfakcja. W przypadku ćwiczeń dostrzeżenie pozytywnych skutków nie jest trudne: może to być spadek masy ciała (jeżeli zależy Ci na schudnięciu), zmiana sylwetki (jeżeli ćwiczysz, by zmienić wygląd), polepszenie ogólnej kondycji organizmu czy zwiększenie masy mięśniowej.
2. Lepsza sylwetka Zasady, które obowiązują przy wykonywaniu ćwiczeń z pewnością nawet nieświadomie będziesz z czasem realizować w codziennym życiu. Z pozoru nawet niewinne, ale prawidłowo wykonywane ćwiczenia sprawią, Że nauczysz się prawidłowo siedzieć, właściwie podnosić ciężkie przedmioty, a nawet stać. Jest to również sposób na pozbycie się problemów lub przynajmniej zmniejszenie dolegliwości związanych z kręgosłupem.
3. Zmniejszenie stresu Kondycja psychiczna jest nie mniej ważna od fizycznej. A korzyści, jakie przynoszą ćwiczenia odbijają się również na tej sferze. Wynika to między innymi z faktu, że podczas wykonywania ćwiczeń musisz koncentrować się na treningu, odcinasz się od tego, co przygnębia lub powoduje stres. Jest to czas tylko i wyłącznie dla Ciebie. Wszelką złą energię, którą gromadzi Twój organizm masz szansę wyrzucić, pozbyć się jej. Podczas treningu otrzymujesz relaks i odprężenie, uwalniasz do krwiobiegu endorfiny – hormony szczęścia.
4. Wzrost siły Wydajność mięśni możesz uzyskać wykonując ogólnorozwojowe ćwiczenia. Na efekty nie będziesz długo czekać – już przy wykonywaniu najdrobniejszych codziennych czynności będziesz w stanie zauważyć, że poruszasz się sprawniej, szybciej, może to być podniesienie torby z zakupami, przeniesienie pudełka lub odkręcenie słoika.
5. Zdrowy organizm Zdrowie uzyskasz również podczas ćwiczeń z ciężarkami. W ten sposób możesz wzmacniać stawy oraz zwiększać gęstość kośćca. Tego typu działanie pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia ewentualnej kontuzji oraz pozwoli zapobiec osteoporozie. 6. Mniej kontuzji Jeżeli Twoje mięśnie będą systematycznie wzmacniane, będziesz w stanie bardziej poznać swój organizm i jego możliwości. Przy wykonywaniu codziennych czynności organizm będzie mniej narażony na kontuzje związane z podnoszeniem różnych przedmiotów. Regularność w ćwiczeniach rozciągających wpłynie na zmniejszenie ryzyka kontuzji, szczególnie naderwania ścięgien lub któregoś mięśnia.
(…)
Więcej – w listopadowym numerze miesięcznika „Optymalni”

Artykuł pochodzi z portalu poprostuzdrowo.pl na którym można też znaleźć informacje o żywieniu optymalnym. (red.)

Zobacz take inne artykuy z najnowszego numeru :


Zakup miesięcznika Optymalni
top